Archiwum
Wydanie nr 10/2017 (223)
NA POCZĄTEK
6TEMAT TYGODNIA
18KRAJ
22W SIECI KULTURY
#45 BRACIA AFFLECKOWIE I FILMOWE RODY HOLLYWOOD@ ŁUKASZ ADAMSKI49OPINIE
60HISTORIA
68ŚWIAT
72GOSPODARKA
80NATURA DLA LUDZI
86KUCHNIA
88NA KONIEC
90Saryusz za Tuska?
Pojawienie się kandydatury Jacka Saryusz-Wolskiego na szefa Rady Europejskiej, czyli stanowisko zajmowane jeszcze przez Donalda Tuska, otwiera nowy etap sporu o kształt Europy. Bo w tym właśnie kontekście przede wszystkim należy widzieć tę sprawę. Donald Tusk wybrany bez szemrania, do czego próbuje się polskie władze zmusić, oznacza kontynuację tego, co jest. A jest bezprawne otwieranie granic Europy przed islamskim zalewem, jest równie bezprawna presja na suwerenne państwa członkowskie, jak Polska i Węgry. Jest gospodarcza słabość większości krajów, z wyjątkiem Niemiec, co nie dziwi, bo obecna Unia jest skrojona pod to państwo. Jest ideologiczne szaleństwo. Jest Brexit wynikający z niezdolności zrozumienia obaw i potrzeb Brytyjczyków. Jacek Saryusz-Wolski nie jest oczywiście żadnym pisowcem i nie podziela w pełni diagnoz Jarosława Kaczyńskiego, ale ma nad Tuskiem przewagę: jest podmiotowy i o coś mu chodzi. Nie będzie też wrogiem polskiego rządu. Tuskowi nie chce się nawet tego ukrywać. Nigdy też nie zdobył się na poważną rozmowę z tymi, którzy w 2015 r. objęli władzę w Polsce. Nie pokazał dorobku, nie przedstawił wizji. Żądanie, by rząd premier Szydło popierał go w takiej sytuacji, jest w rzeczywistości propozycją zmarginalizowania Polski, odebrania jej głosu w dyskusji o przyszłości UE. Na to nie można się zgodzić
Michał Karnowski
W nowym numerze „wSieci” – Jak ludzie Platformy używali Andrzeja Hadacza do kompromitowania PiS
Marek Pyza i Marcin Wikło o swoich ustaleniach dotyczących działań Andrzeja Hadacza
Sterowany prowokator – „wSieci” ujawnia prawdę o działalności Andrzeja Hadacza
Marek Pyza i Marcin Wikło odkrywają prawdę o Andrzeju Hadaczu.
Wbrew naturze i kulturze
Konrad Kołodziejski na łamach „wSieci”o feminizmie.
Legenda o dobrym esesmanie
Maja Narbutt przybliża kulisy sprawy odzyskiwania zagrabionych w Polsce dzieł sztuki.