Autorzy 2023 - promocja!

Iluzjonista Tusk

opublikowano: 18 sierpnia 2014
Iluzjonista Tusk lupa lupa

Z czego składa się sztuka magiczna Tuska?

W najnowszym numerze tygodnika „wSieci” Krzysztof Feusette pisze o sztuce ekwilibrystyki wizerunkowej rządu Donalda Tuska. Natomiast Wojciech Surmacz analizuje inną „sztukę”, także rodem z warsztatu iluzjonisty.

Rząd trwa przy projektach chybionych, odrzucanych przez społeczeństwo z powodów zdroworozsądkowych, a kiedy na tapetę weźmie czasem coś sensownego, jak stypendia dla studentów, szybko się okazuje, że akurat nie ma pieniędzy

-  pisze dziennikarz „wSieci”. Krzysztof Feusette przypomina akcje, w które angażował się rząd i stawia pytanie: „który już raz ekipa PO-PSL musi w trybie pilnym usuwać piętrzące się trudności wyhodowane przez nią samą?”

A minister sportu podpisujący niezwykłe umowy przy okazji stawiania Stadionu Narodowego, a potem jego następczyni próbująca je nieudolnie odkręcać? A sytuacja w służbie zdrowia, kiedy ustawa refundacyjna została przez minister Kopacz pozostawiona ministrowi Arłukowiczowi podobno w takim stanie, że trzeba było iluś poprawek, by rząd dostrzegł chorych na raka czy cukrzycę?

– wylicza autor tekstu.

W tygodniku Wojciech Surmacz w artykule pt. „Iluzjonista” analizuje inną sztuczkę rodem z warsztatu iluzjonisty, choć Amber Gold, OLT Express, Marcin P. i jego majątek były jak najbardziej realne.

Perfekcyjnie wykonana sztuka magiczna składa się z trzech faz. Pierwsza jest „obietnicą”, podczas której iluzjonista prezentuje rekwizyt używany podczas pokazu. Później następuje „zwrot”, gdy przedmiot znika

– czytamy w artykule Wojciecha Surmacza poświęconym aferze „Amber Gold”, która zdaniem informatorów dziennikarza miała odwrócić uwagę „publiczności” od zupełnie innej sztuczki. Publicysta idzie śladem osób, które mogły mieć związek ze sprawą Amber Gold.

Według Stanisława Kluzy, byłego przewodniczącego KNF, afery by nie było bez wsparcia finansowego i politycznego na bardzo wysokim poziomie

- wskazuje Wojciech Surmacz.

Więcej o przekazach kreowanych w mediach, sztuce „medialnej iluzji” i próbach jej rozwikłania  w tekstach Krzysztofa Feusette’a oraz Wojciecha Surmacza w najnowszym numerze tygodnika w sprzedaży od 18 sierpnia br., także w formie e-wydania na http://www.wsieci.pl/e-wydanie.html



 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła