Marek Jurek: Platforma? Wychowankowie Urbana
WÅ‚aÅ›ciwie oni dziÅ› rozmawiajÄ… jÄ™zykiem, który ćwierć wieku temu do życia publicznego wprowadziÅ‚ Urban. I doczekaÅ‚ siÄ™ naprawdÄ™ udanych wychowanków - mówi Marek Jurek w rozmowie z Jackiem i MichaÅ‚em Karnowskimi na Å‚amach tygodnika „wSieci”.
PrzewodniczÄ…cy Prawicy Rzeczypospolitej odnosi siÄ™ w ten sposób do tego, co mogliÅ›my usÅ‚yszeć przy okazji afery taÅ›mowej. Jurek przekonuje, że rzÄ…dzÄ…cy z ramienia Platformy Obywatelskiej prezentujÄ… niebywaÅ‚y wrÄ™cz poziom cynizmu.
Ci ludzie, którzy rechoczÄ…c przy najlepszym winie, opowiadajÄ… sobie dowcipy o poniżaniu kobiet w domach publicznych, chcÄ… potem konwencjÄ… antyprzemocowÄ… reedukować spoÅ‚eczeÅ„stwo. Cynizm siÄ™gnÄ…Å‚ dna
— czytamy.
W rozmowie nie brakuje również oceny dzisiejszej Europy pod kÄ…tem chrzeÅ›cijaÅ„skich podstaw i źródeÅ‚. Zdaniem Marka Jurka musimy walczyć jako spoÅ‚eczeÅ„stwo o chrzeÅ›cijaÅ„ski charakter instytucji:
Próba wiernoÅ›ci zaczęła siÄ™ wraz z wolnoÅ›ciÄ… ćwierć wieku temu, ale teraz zbliżamy siÄ™ do momentu ostrego, wyraźnego wyboru cywilizacyjnego. Pokazuje to sprawa prof. Bogdana Chazana wyrzuconego z pracy, choć to jeden z najwybitniejszych lekarzy wPolsce. Ale broni życia od poczÄ™cia, broni praw rodziny, wiÄ™c zdaniem wspóÅ‚czesnych barbarzyÅ„ców nie ma prawa kierować szpitalem. Generalnie w tej sprawie, tak jak w atakach na DeklaracjÄ™ Wiary lekarzy, widać, że choć wÅ‚adza nie zmienia jeszcze prawa – stale forsuje zasadÄ™ „in dubio contra vitam”, rozstrzygania spraw spornych przeciwko życiu, podporzÄ…dkowujÄ…c prawo radykalnie liberalnej ideologii
— ocenia.
W jego opinii jednym z najwiÄ™kszych sojuszników w tej sprawie jest KoÅ›cióÅ‚, który z kolei jest przy tym mocno atakowany.
KoÅ›cióÅ‚ jest najpewniejszym gwarantem Å‚adu, który zwalczajÄ…. Chodzi wiÄ™c o pozbawienie katolicyzmu duchowej i moralnej treÅ›ci, stÄ…d nacisk, aby KoÅ›cióÅ‚ porzuciÅ‚ swoje nauczanie, a przynajmniej o nim milczaÅ‚
— zaznacza.
Jurek apeluje, by pamiętać o tym, że jako chrześcijanie mamy prawo do kształtowania polityki.
DziÅ› przede wszystkim musimy mieć przed oczyma EuropÄ™ chrzeÅ›cijaÅ„skÄ…, o której mówiÅ‚ Jan PaweÅ‚ II w Gnieźnie i w Compostelli. Obudować prawdziwe kryteria dobra wspólnego. I stale pamiÄ™tać, że – powtórzÄ™ to raz jeszcze – cywilizacja chrzeÅ›cijaÅ„ska ma prawo do swojej polityki
— koÅ„czy.
CaÅ‚ość rozmowy na Å‚amach „wSieci”. Polecamy!